The weekend

Nu har ytterligare en helg passerat och imorgon är det 5 veckor sen jag kom hit. Tiden går läskigt fort! I torsdags blev det en väldigt trevlig utgång på ett väldigt billigt ställe. Me like! Trevligt folk var det också, så dit kan jag gå igen!

På fredagen begav jag mig till Sea World. Var riktigt roligt! Lite besviken på delfinshowen som främst bestod av mänskliga akrobater som hoppade omkring. Späckhuggarna var däremot toppen! Satte oss i soakzone så blev lite blöt.. Som tur var, var det i övre delen av zonen så höll mig relativt torr jämfört med de på raderna framför.. Perfekt väder var det också! 20 grader och molnigt, perfekt när man ska traska omkring sådär.

Lördagen blev det till att gå på match, SDSU vs. Washington State. Fotbollen kanske inte riktigt var i fokus under dagen (var mer intresserad av spana in cheerleaders, banden och andra människor) var det riktigt roligt att vara där! Matchen avslutades sedan med en sjudundrans fyrverkerishow. Var riktigt häftigt! Så fort man trodde att det var över började dom med en ny akt, helt galet!

Idag händer tyvärr inget lika festligt. Blir att plugga en hel del och sen blir det IKEA för det är så himlans kallt här på nätterna (okej, jag vet att jag inte ska klaga) att jag behöver ett täcke. Sov nämligen med lakan, filt (de två sakerna man får här) och sen 2 handdukar ovanpå för att inte frysa. För er som bryr er om mina små problem kan jag också säga att mina ögon fortfarande är väldans jobbiga trots läkarbesök och mediciner. Så om det inte blir bättre snart blir det ett nytt läkarbesök.. Hoppas ni haft en bra helg där hemma! ❤

Leave a Reply

