Dan, före dan, före dopparedan

Skolan är äntligen över och jag njuter av jullovet! Jullovet invigdes med en stor fest och sen har det varit rätt lugnt. Har sagt hejdå till Juli, Claudine och Linnea. Var inte jättekul men vi syns igen. Har också köpt en iPhone, en vit 4s. Ångrar mig inte!

Första lediga dagarna blev det shopping och en tur till La Jolla. Var inte riktigt lika många sjölejon som sist, men fint väder fick vi minsann.

Har också flyttat in i nya lägenheten. Den är riktigt fin tycker jag, känns mer som ett hem än Kamo. Och att det ligger så nära stranden skadar ju inte direkt…

Igår blev det till att baka lussebullar med Johan. Dom blev inte riktigt lika goda som hemma men goda vart dom! Alla ingredienser finns nämligen inte här så man får försöka hitta lite substitut.

Sist men inte minst har jag köpt Linas surfbräda. Så nu ska jag minsann lära mig! Första turen var idag och det gick inte helt optimalt men jag intalar mig att jag gör framsteg. Dagens höjdpunkt var när jag låg på brädan på väg ut och stötte på en bunt delfiner några meter ut. Så himla härligt!

Dagen avslutades med en fin solnedgång och nu blir det till att äta paj och dricka ett gott glas vin. Hoppas ni har en bra 22a december där hemma också!

 

One thought on “Dan, före dan, före dopparedan

Leave a Reply

